39
600
20.000
Na celém světě patří vlaky a drážní vozidla mezi nejoblíbenější a nejvíc používané dopravní prostředky. Ať už se jedná o veřejnou dopravu osob, dálkovou dopravu nebo nákladní dopravu - dráhy jsou důležitou součástí dopravní infrastruktury. Funkční ventily, které jsou umístěny v nejrůznějších částech a které mají nejrůznější úkoly, přitom hrají důležitou roli při zajišťování plynulého provozu příslušných aplikací.
Ventily se na dráze používají k nejrůznějším úkolům. Mohou regulovat plnění sypkých materiálů do příslušných vagonů, dávkovat a uzavírat kromě jiného přísun nejrůznějších provozních prostředků (např. vody, písku, atd.) nebo podporovat proces vykládání.
Neustálý růst cestujících dokládá důležitou roli dráhy. Pokud se cestujících zeptáte na jejich přání a požadavky, obdržíte ve většině případů jako odpověď, že chtějí dorazit spolehlivě a včas do cíle. Ovšem i téma pohodlí je důležitým aspektem pro pozitivní zážitek z cestování vlakem.
Palubní toaleta určitě není místo, které byste mysleli na prvním místě, a z pohledu cestujících není fungující toaleta nic mimořádného - ale pokud dojde k jejímu výpadku, dostane se toto diskrétní místo mnohem rychle do popředí zájmu. Spolehlivé řešení pro palubní toaletu - právě ventily regulovaná přeprava kalové a odpadní vody - je proto u vlakové dopravy významným tématem.
Po desetiletí byla řešena likvidace fekálií na palubních toaletách ve vlacích pomocí spádové trubky, kdy fekálie padaly během jízdy přímo na trať. Rostoucí povědomí ekologické zodpovědnosti a stále rychlejší vlaky, ve kterých není tento způsob likvidace technicky proveditelný, vedly k tomu, že se dnes používají moderní palubní toalety s uzavřenými systémy, které odvádí fekálie a odpadní vodu do zásobníku.
Odsávání použité vody z toalety je přitom zajištěno pomocí podtlaku. Hadicové ventily od AKO Armaturen tento proces řídí a mají funkci uzavření nebo uvolnění odsávání.
Další využití hadicových ventilů v oblasti drážních vozidel představuje plnění takzvaných dávkovačů písku. Písek je používán za účelem optimalizace procesu brzdění ve vlacích a např. ke zlepšení rozjezdových vlastností na mokrých kolejích. Naložený písek – jehož proces plnění byl již předtím regulován pomocí hadicového ventilu – se přitom pomocí stlačeného vzduchu nebo spádové trubky sype na koleje před příslušná kola lokomotivy. Tím se zvyšuje tření mezi kolem a kolejnicí a snižuje brzdná dráha resp. zlepšují rozjezdové vlastnosti.
Světová jednička na trhu
39
600
20.000
Jedinečný závazek dodávky
< 0,2 %
> 99 %
30
Největší produktová paleta
10.000
2.500
100.000
Rozsáhlé servisní služby
80
32
16